Mit tegyek koronavírus idején, hogy a weboldal látogatottabb legyen, és üzleti forgalmat generáljon?

Ezek nehéz idők, ha boldogulni akarsz, vegyél egy mély lélegzetet, és ne felejtsd el: a dolgok félelmetesek, de az online munka helyzetbe hozza a túlélést. Bővítsd tudásodat új útmutatókkal, megtudhatod, hogy milyen előnyökkel jár a tartalom tudatos építése.

Hogyan kerül a weboldal a Google első oldalára?

A long tail kulcsszavak használata lehetővé teszi, hogy weboldalad nagyobb eséllyel jelenjen meg a Google első oldalán. A long tail elmélet lényege, hogy hosszabb - igazából több szóból álló - kulcsszavak használatával a határozott szándékú célközönséget vonzhatod be a honlapodra.

Mik azok a long tail kulcsszavak a SEO-ban?

A long tail (hosszú farok) kulcsszó határozottabb szándékú keresés eredménye. A felhasználók akkor keresnek így, amikor hangalapú keresést végeznek, vagyis a mobil eszközük segítségével elmondják a Google keresőnek, hogy milyen információra van szükségük. A másik lehetőség, hogy vásárlási szándék áll a keresés mögött, itt már nem csak egy kulcsszót írnak be, mivel konkrét dolog érdekli őket. A long tail kulcsszavak pontosabbak, kevésbé általánosak. Megfelelő használatukkal olyan érdeklődő látogatókat vonzhatsz weboldaladra, akik már készen állnak a konverzióra. A long tail kulcsszavak használata jó SEO stratégia lehet, és kisebb versenyt jelent a keresőmotorokban.

Mi az a long tail elmélet?

A long tail elmélet nem más, mint a sok kicsi sokra megy elve. Az elmélet Chris Anderson nevéhez fűződik, miután könyve (The Long Tail) világhírűvé vált. A könyv a kereskedelmet célozta, ám a SEO iparág - azon belül a Keyword Research - gyorsan felismerte a benne rejlő lehetőséget. A könyv rámutat arra, hogy szinte minden termék számára létezik piac. Az is lehet, hogy egyes esetekben ez a rés elég kicsi, ugyanakkor az internet hatalmassága ezt mégis jövedelmezővé teszi. Ahhoz, hogy valóban profitálhass a long tail elmélet gyakorlati alkalmazásából, témákban kell gondolkodnod, melyben megfelelő módon leírod a terméked előnyeit.

Hogyan működik a long tail elmélet a gyakorlatban?

A jelenség szemléltetése érdekében nézzük végig lépésről lépésre a vásárlási útvonalat a fogyasztó oldaláról:

  • A fogyasztó tudomást szerez egy termékről.
  • A fogyasztó a vásárlás előkészítésekor információkat gyűjt erről a termékről.
  • A fogyasztó a termék alternatíváit keresi (szolgáltatások, árképzés, stb.).
  • A fogyasztó dönt a vásárlással kapcsolatban.
  • A fogyasztó előveszi a bankkártyáját és befejezi a tranzakciót.

A fenti modellt elolvasva valószínűleg azt a fogyasztót szeretnéd megcélozni, amelyik a negyedik lépés körül van, hiszen már készen áll a konverzióra. Van egy jó hírem! A long tail kulcsszavak nagy számban olyan látogatókat hoznak a weboldalra, akik miután úgy döntöttek, hogy vásárolnak valamit, kezdnek konkrét keresési kifejezéseket használni a célvásárlásukhoz.