Értékesítő weboldal, sales oldal, landing page

Értékesítő weboldal, sales oldal, landing page

Mit válaszolnál, arra a kérdésre, hogy mit vársz egy értékesítő weboldaltól?

✅ Több vásárlót?
✅ Magasabb árakat?
✅ Alacsonyabb költséggel?

Egy jól megtervezett, logikusan működő és minőségi szöveggel ellátott értékesítő weboldal képes erre.

Az átgondoltan elhelyezett és szövegezett CTA (a CTA jelentése: Call-to-Action) gombok jó hatással vannak a konverziós arányra*, de recept nincs a tökéletes CTA gombra.

* Konverziós arány: Ha például 1000 látogatóból 50 vásárolt, a konverziós arány 5%, mert 50 ÷ 1000 = 5%.

Egy értékesítő weboldalon a látogatók könnyebben hajlanak a konverzióra, legyen az vásárlás, feliratkozás vagy ajánlatkérés.

Hosszú évek alatt a fejlesztésnél kiemelt szempont volt, hogy programozói segítség nélkül működjön. 

A moduláris felépítésnek köszönhetően a dizájn elemek tetszőleges sorrendbe rendezhetőek és a kívánt CTA gombok bárhol elhelyezhetőek.

Mire való az értékesítő weboldal?

Mire való az értékesítő weboldal?

Az értékesítő weboldal magas hatásfoka miatt szinte bármilyen árut vagy terméket, de akár még szolgáltatást is képes eladni. A termékkör jellemzően hasonló, mint a webáruházakban megjelenő termékek, ám az értékesítő weboldalon árusított egyedi, prémiumkategóriás termékeket nem érdemes webáruházba zsúfolni, mert az értékesítés nem lesz elég hatékony.

Az értékesítő weboldal valódi ereje lélektani oldalról közelíthető meg. Az egyedi vagy prémiumkategóriás termékek marketingüzenetet hordoznak, melyek reklámpszichológiai elvek alapján kerültek összeállításra, a nagyszámú megrendelés érdekében.

Hogyan termel pénzt egy értékesítő weboldal?

Hogyan termel pénzt egy értékesítő weboldal?

Ha szeretnéd, hogy pénzt termeljen az értékesítő weboldal, az alábbiak megléte szükségszerű:

✅ célközönség feltérképezése
✅ célközönség problémájának felderítése
✅ célközönség problémájára megoldás nyújtása
✅ visszautasíthatatlan ajánlat a problémára
✅ a weboldal felépítése vezesse a látogatót
✅ a szövegezés tartsa fenn a látogató érdeklődését
✅ bizalomépítő design a weboldalon

Hogyan működik az értékesítő weboldal?

Hogyan működik az értékesítő weboldal?

Ha egy mondatban kellene válaszolnom, akkor így tudnám összefoglalni: az értékesítő weboldal marketing szemlélet szerint összeállított, értékesítésre fókuszáló weblap. Az értékesítő weboldalt ismerheted landing page illetve sales oldal néven is. Általánosságban elmondható, hogy használata kampányszerű a fő weboldal kiegészítéseként.

Előnye, hogy a látogató figyelmét nem veszi el semmi, mint például a különböző menüpontok, grafikai elemek vagy más egyéb információk amik ilyenkor nem relevánsak. Erre az oldalra már a potenciális ügyféljelöltek jönnek, nekik itt már csak a termék, szolgáltatás előnyeit kell tálalni, ezen az oldalon már csak az értékesítés folyik.

Másik nagy előnye, hogy hatalmas szabadságot ad, hiszen a design teljesen eltérő lehet a vállalkozás arculatától. Az értékesít weboldalon használhatóak a kampányban jól bevált elemek mint a könnyedebb hangvétel vagy grafikák.

Az értékesítő weboldal legfontosabb elemei

Az értékesítő weboldal legfontosabb elemei

  • Használj ajánlásokat
  • Használj kiváló minőségű képeket
  • Határozz meg egyszerű, konkrét célokat
  • A hideg meleg közönség közt tegyél különbséget a tartalom hosszában
  • Használj rövid űrlapokat
  • Használj vizuális útmutatókat
  • Legyen visszautasíthatatlan ajánlatod
Mit nyújt neked az értékesítő weboldal?

Mit nyújt neked az értékesítő weboldal?

Az értékesítő weboldal terelgeti a látogatókat, legyen az vásárlás, feliratkozás vagy ajánlatkérés. Az útvonal (értékesítési tölcsér) megtervezése nagyon fontos, lépésről lépésre tudnod kell, hogy merre halad a látogató, az érdeklődését pedig fenn kell tartanod. Az értékesítő weboldal jelentős mértékben megnövelheti a forgalmat egy megfelelően felépített stratégiával.

Ahhoz, hogy az értékesítő weboldal megfelelő mennyiségben és áron tudja eladni a vállalkozás termékét, szolgáltatását, megfelelő mennyiségű és minőségű értékesítő szövegre van szükség, ami a konverzió irányába tereli a látogatót. Az értékesítési szöveg bemutatja a látogatónak a szakmai hozzáértést, bizalmat ébreszt, és érthető módon elmagyarázza, hogyan és mire kínál megoldást.

A „call to action” nem megfelelő használata

A „call to action” nem megfelelő használata

Sok weboldal alapvető hibája, hogy nincs semmilyen egyértelmű cselekvésre buzdítás, vagy éppen ennek az ellenkezője, hogy sokkal több van belőle, mint az indokolt. Az is előfordul, hogy nem egy határozott cselekvésre ösztönzi a weboldal a látogatót, hanem többféle akcióra ösztönző gomb („call to action”) van az adott oldalon. Nos ilyenkor szinte biztos, hogy a weboldal nem fog jól teljesíteni.

Az akcióra ösztönző gombok nagyon jó eszközök a felhasználó figyelmének megragadására pl. „Iratkozz fel hírlevélre!”, „Kérj visszahívást!”, „Letöltéshez kattints ide!”, de arra figyelni kell, hogy az adott értékesítő oldalon mindig egy irányba tereljük a látogatót. Az akció gombnak egy oldalon belül mindig egy célja kell legyen, hogy ne zavarjuk össze a felhasználót.

Az akció gombok szerepe kulcsfontosságú a magasabb konverziós arány elérése érdekében.

Az értékesítő weboldal és a megfelelő dizájn

Az értékesítő weboldal és a megfelelő dizájn

Az értékesítő oldalon megfelelően kialakított design feladata, hogy bizalmat ébresszen a látogatóban. Az első benyomás mindig számít, mindössze 7 másodperc áll rendelkezésre a látogató meggyőzésére, ilyen szempont alapján a weboldal sebesség is kiemelten fontos. A profin megtervezett weboldal designe áttekinthető módon tartalmazza azokat az információkat, melyek maradásra bírják a látogatót.

A „call to action” gombok az értékesítő weboldal katalizátorai, ezért megtervezésük maximális figyelmet igényel. A gombok tervezett módon kerülnek elhelyezésre, fontos a helye, színe, szövege, esetenként tesztek futtatása is szükséges lehet a magasabb konverzió elérése érdekében.

Ha nincs weboldalad

Ha nincs weboldalad

Ha nincs weboldalad, de szeretnél nagyobb bevételt elérni jó megoldás lehet egy értékesítésre optimalizált weboldal. Természetesen nem minden termék, szolgáltatás esetén szükséges weboldal, de ami a brandépítést illeti, mindenképpen hozzátesz a vállalkozáshoz.

Egy értékesítő weboldal nagyobb lefedettséget, szélesebb ügyfélkört tud biztosítani. Az online világban szinte megszűnnek a határok, míg az offline üzletedben csak korlátozott számban tudsz ügyfeleket kiszolgálni egy helyen és időben.

Egy profi értékesítő weboldal erősebb brandet tud építeni, megbízható képet mutat vállalkozásodról, így biztosan állíthatom, hogy a weboldal készítés nagyban hozzájárul üzleti sikereidhez.

Ha van weboldalad

Ha van weboldalad

Ha van weboldalad, de nem hozza az elvárt eredményeket, akkor jobb a problémával szembenézni. Nem csak pénzt vagy időt bukhatsz, hanem ami ennél is rosszabb, elveszítheted lelkesedésedet.

Amikor hiába hirdetsz, a látogatók mégsem konvertálnak, weboldalad nem hozza az elvárt eredményeket, akkor lépni kell. Sokkal többet ki lehet belőle hozni.

Ha van weboldalad, de instabil, megbízhatatlan a működése vagy egyszerűen csak eljárt felette az idő, akkor potenciális ügyféljelölteket veszíthetsz el, a Google első hely pedig reménytelen. Amennyiben nem szánod rá magad egy valóban értékesítő weboldal fejlesztésére.