A Google első hely előnyeit több nézőpontból is megközelíthetjük, de végül mindig ugyanazt az eredményt kapjuk, ez pedig a profit.
Az emberek keresnek amikor valamire szükségük van, ezért kijelenthető, hogy a keresőből érkező látogató vásárlási szándéka sokkal erőteljesebb, mint mondjuk egy hirdetés útján a weboldalra érkező látogatóé. A keresőbe beírják a konkrét problémát, és az első néhány találatból valamely weboldalon megtalálják a számukra megfelelő megoldást vagy terméket.
A Google első hely viszi a legtöbb releváns érdeklődőt, de akinek sikerül az első oldalra kerülni, még részesül a kattintásokból. A több kulcsszavas keresésre ránk találó látogatók vásárlási szándéka mindig magasabb, itt már konkrét vásárlások előtti keresések zajlanak, így ezek nagyobb számban végződnek vásárlással.
A Google első oldal elérése a vállalkozások életében olykor a túlélést, ennek meghiúsulása pedig a bukást jelentheti. Manapság már mindenki az interneten keresi a felmerülő kérdéseire a választ. A keresők közül a Google egyeduralkodónak számít, ezért másról most nem is ejtek szót.
A Google első hely kétféleképpen érhető el, az egyik a fizetett hirdetés. Hatása azonnali, ennél gyorsabban nem lehet a Google találatilista élére kerülni. Villámgyors megoldás, viszont folyamatosan fizetni kell érte. Minden kattintás után fizetni kell, a felkapott kulcsszavaknál az 1000 Ft-ot is meghaladó összegbe kerül egy kattintás, ebből pedig még nem biztos, hogy bevétel lesz. Amint felfüggeszted a hirdetést, huss a Google első hely.
A Google első hely keresőoptimalizálással is elérhető, hosszútávon mindenképpen költséghatékonyabb megoldás, az optimalizálásnak köszönhetően tartósabb a hatása viszont lényegesen lassabban kerülhet a weboldal a Google ranglista élére.
A keresőben első hely elérése nem megy máról holnapra, a tartalmat hosszasan kell igazítani, mert a keresőoptimalizálás lépésről lépésre visz előre a Google találati listán.
Mégis mennyi idő szükséges a keresőben első hely eléréséhez?
A Google első hely elérését nem lehet úgy leírni, mint egy receptet. Minden weboldal felépítése, témája, célja (stb) különböző, így nincs egységes "szuper-recept" arra, hogy ezeket betartva mondjuk három hónapon belül a weboldal a Google találati lista elejére kerül.
Az mindenképpen egy jó hír, hogy a Google az utóbbi időben egyre jobban felismeri a valódi, értékes tartalmat. A kulcsszóhalmozás ma már mit sem ér, az értékkel nem bíró tartalmakat megfelelő módon hátra sorolja, és ez így is van rendjén.
Mint írtam, nem elég a kulcsszósűrűségre figyelni, mert a Google mesterséges intelligenciával ellátott algoritmusa egyből kiszúrja, ha egy adott tartalom nem a felhasználónak szól.
Mi ebből a tanulság? Megfelelő minőségű egyedi tartalomra van szükség ahhoz, hogy ne csak álom maradjon a Google első hely.
Hogyan érhető el a keresőben az első hely?
Egy szóval válaszolva: nehezen.
Amennyiben jó helyezést szeretnél elérni - ami még közel sem a keresőben első - akkor a minimum az, hogy a technikai SEO rendben van, weboldalad elég gyorsan betöltődik, és a tartalom nagyon érthető módon megfogalmazott, embereknek íródott információkat tartalmaz, ami nem mellesleg friss és aktuális. A Google kereső értelmezi a weboldaladon megírt szöveget, eldönti, hogy mennyire aktuális, mennyire profi az adott szakterületen és ennek függvényében sorolja be a többi weboldalhoz képest.
Minél átfogóbb képet tudsz nyújtani egy adott témáról, és ez a felhasználók számára is hasznos, akkor nyert ügyed van. Nem véletlenül hangsúlyozom folyamatosan az egyedi weboldal készítés előnyeit, a Google kereső sem szereti az átlagos tartalmat, abból sok millió másik van még. Ki kell tűnnöd ebből a tömegből, csak így van esélyed a keresőben első hely megszerzésére. Ma már a tartalom az első (Content in first) szemlélet uralkodik, a felhasználók gyors kiszolgálása, vagyis a felhasználói élmény is nagyon fontos a kereső óriás szemében.
A Google titkos szempontok alapján rangsorolja a weboldalakat, mára azonban biztosan tudjuk, hogy a mesterséges intelligencia része a ranglista felállításának. Sokak szerint a Page Rank értéke nagy befolyással bír, szerény személyem ezzel nem ért egyet.
A weboldalt megfelelő tartalommal kell feltölteni ahhoz, hogy ember és algoritmus számára is vonzó legyen. A kezdeti szövegek elkészítése, hogy mivel foglalkozik a vállalkozás, milyen szolgáltatásai vagy termékei vannak nem elegendő ahhoz, hogy jó helyezést érjen el a weboldal.
A modern SEO fontos része a tartalommarketing, ezáltal a weboldal folyamatosan és rendszeresen egyedi tartalommal gazdagodik. A képletbe itt lép be a konkurencia, mert adott piaci szegmensen belül számít az is, hogy a konkurencia mennyi új és minőségi tartalmat publikál annak érdekében, hogy weboldala számára elérhetővé vagy megtarthatóvá váljon a Google első hely.
Mi a szerepe a linképítésnek a Google rangsor alakulásában?
A keresőoptimalizálás másik pillére a tudatos linképítés, a Google ugyanis szavazatként értékeli amikor egy weboldal hivatkozik a mi oldalunkra. Természetesen számít, hogy milyen weboldalak hivatkoznak ránk, ezt úgy kell elképzelni, mint a valóságban is, számít, hogy ki mond rólunk valamit.
Érdemes linképítésnél olyan weboldalakat kiválasztani, amelyek a Google elején helyezkednek el, hiszen ezek erős oldalak, és a hivatkozással erőt adnak át, így weboldalunk előrébb kerül a keresőben.
A Google első hely mindenképpen hosszú kitartó munkát igényel, mert az elvégzendő feladatok időigényesek és nem azonnali eredménnyel járnak.
Keresőben első hely lehetetlen küldetés?
Keresőben az első hely elérése nem sokaknak adatik meg, ám az első oldal mindenképpen megcélozható, elérhető. Rengeteg munkával jár, releváns, friss tartalom, hibátlan weboldal szerkezet és hivatkozások amik a weboldalra mutatnak. Ne felejtsük el, hogy a kereső óriás már mesterséges intelligneciával dolgozik, így mindent "kiolvas" és értelmez, nem csupán a weboldal szövegéből, de annak programozásából, felépítéséből is.
Ne várj sokat akkor
Tévhitek:
Keresőben első hely - top 10
Akinek a weboldala nincs a Google első oldalán, rengeteget reklámköltséggel tudja csak vállalkozását megfelelő bevételhez juttatni, a pozíciószerzésnek tehát nagyon nyomós oka van egy cég esetében.
Organikus találatok esetén a Google első hely nagyszámban hoz releváns látogatókat kiemelkedően magas vásárlási szándékkal. Minőségbeli eltérések vannak a keresőből illetve mondjuk Facebookról érkező látogatók közt.
A Google helyezés javítása sok változást hozhat vállalkozásod életébe, csökkentheted hirdetési kiadásaidat míg a bevételeid növekednek.
Elsőre ne várj sokat, előfordulhat, hogy sikerül egy olyan tartalmat megírnod, ami az első oldalra repít, de nem ez a jellemző. A tartalmat általában finomítani kell, és csak többszöri átdolgozás után hozza azt az eredményt, amit első nekifutásra szerettél volna.
Mint minden másban, a keresőben első hely eléréséhez is kitartás szükséges.